SELBAK TURN & IDRETTSFORENING

Selbak senior

Vi gleder oss til en ny sesong med seniorgutta i Selbak. Vi har valgt å ta en lang fotballferie etter å ha holdt på sammenhengende i 15 måneder. Selv om gutta har hatt treningsfri fra fellestreninger, har det blitt jobbet knallhardt med logistikk og rammer for neste sesong. Det meste er i boks og vi kan se fram imot en spennende 2023 sesong med våre to seniorlag, 5. og 6. divisjon.

Vi starter opp 2. januar med tre treninger i uka på kunstgresset og i tillegg skal vi trene hver lørdag i Borgehallen. Vi har avtalt 6 treningskamper mot mange spennende motstandere.

Sesongen 2022 ble preget av mange skader. Skal vi være med å kjempe om en av de to opprykksplassene, må antall skader ned. Derfor har vi ansatt Thomas Kolseth som fysisk trener, med hovedtanke på skadeforebyggende trening. Han er utdannet personlig trener og er i tillegg en glimrende fotballspiller. Velkommen skal du være, Thomas!!!!

Sammenlignet med seniortroppen 1. januar 2022, er 2023 troppen vesentlig sterkere. Det har kommet til en del spillere i løpet av 2022 sesongen og tillegg har vi forsterket oss med nye spillere i løpet av høsten. Vi er fortsatt i dialog med flere spillere som vil forsterke oss enda mer. Nå er det meget viktig at vi får en normal skadesesong for våre to seniorlag. Klarer vi det kan Selbak familien se fram til en spennende sesong. Vi gleder oss!!!!

Østfold fotballkrets har valgt en ny løsning for årets seriespill. Vårsesongen er fra 30. mars til 19. juni. Deretter er det 60 dager fri (8 uker). Høstsesongen starter 18. august og avslutter 18. november. I år er det altså lagt inn en ordentlig lærerferie/avspasering fra 19. juni til 18. august. Det passer oss fint siden mange av våre spillerne er lærere og lærerstudenter. Den eneste ulempen er at vi ikke får spille på gress når gressbanen er på sitt beste.

Jeg har fått en del spørsmål fra Selbak supportere om hvilke spillere og ledere som er med i Selbak. Alle hadde fortjent en eget presentasjon, men jeg velger bare å legge ut navnene.

Jeg starter med vårt fantastiske støtteapparat:
Atle Engsmyr, Vidar Nyseth, Kai Hall, Gunnar Nygård, Knut Gjermundsen, Knut Bøhaugen, Anders Askedahl, Bjørn Bergh, Dilgash Barakat, Jesper Nipe og Ola Dahl Jensen. Verdensklasse!!!!

Trenere: Sivert Thorsen- hovedtrener, Fredrik Selvig- keepertrener, Thomas Kolseth- fysisk trener og Flemming Johansen- hovedtrener. I tillegg skal vi ansette en trener for Selbak 2.

Spillere:
Her er foreløpig seniortropp med 46 spillere. Det er flere spillere på vei inn, men det kommer jeg tilbake til etter nyttår. Flere av spillerne kan også spille på forskjellige plasser. Oversikt kommer under:-)

Det er også meget viktig å skryte av Old boys med Yngvar Andersen og Vidar Nyseth i spissen. Nå pusser de opp 1. etasje i klubbhuset. Tusen takk til Old boys!!!!!

God jul og godt nytt år!!!!!

Sportslig hilsen
Flemming Johansen

Andre innlegg du kanskje liker ?

Del dette innlegget